Hör av dig till oss!
08 – 410 509 90
Öppettider
Helgfria vardagar 09:00 – 17:00
För akuta supportärenden har vi öppet dygnet runt! (Jour ingår inte för ES Kassasystem Light)
Besöksadress
Solkraftsvägen 33, 135 70 Stockholm
Föredrar du e-post? Vi finns på support@eskassa.se!
Funderar du på något speciellt?
Allmänt
Varför lyser det gult/rött i mitt kassaprogram?
Att licensen lyser gult i ditt kassaprogrammet innebär att licensen är på väg att löpa ut. Att licensen lyser rött innebär att licensen har gått ut och att ditt kassaprogrammet inte längre är tillgängligt för försäljning.
Du bör snarast kontakta kundtjänst på 08-41050990 eller via e-post på support@eskassa.se.
Har ni någon användarmanual?
Självfallet!
Du når manualen genom att trycka på menyvalet “Support” och sedan “Manual” i menyraden, eller genom länken nedan.
Vad ingår i ett ES Kassasystem-paket?
I ett komplett paket ingår alltid:
* Mjukvaran ES Kassasystem
* Kassadator
* Kontrollenhet
* Kvittoskrivare
* Kassalåda (vid behov)
Utöver ovan kan ett paket alltid kompletteras med t.ex. Scanner, Etikettskrivare, Köksskrivare, Kunddisplay m.m.
Se sidan “Tillbehör” för vad du har möjlighet att välja till!
Är ES Kassasystem ett godkänt kassaregister?
Självfallet! Vi finns med i Skatteverkets lista över tillverkardeklarerade kassaregister.
Hur lång är bindningstiden?
Det finns ingen bindningstid. Vi tillämpar istället principen för nöjd kund och vill att du som kund ska stanna för att du vill och för att du tycker om ES Kassasystem!
Fakturering
Vad har ni för Bankgiro-nummer?
Vårt Bankgiro-nummer är: 204-8205. Ange ditt fakturanummer som referens vid inbetalning.
Varför har jag inte fått någon faktura?
Vi har flertalet olika sätt att leverera din faktura på. Vi erbjuder faktura via brev, e-post, e-faktura eller autogiro. Det händer ibland att fakturan inte kommer fram som den ska, och det kan bero på en rad olika saker, däribland:
* Fel fakturaadress
* Fel e-postadress
* Inkorgens maxkvot uppfylld för e-postkontot
* Borttaget av spamfilter
Märker du att licensrutan i kassasystemet blir gult (och tillslut rött) så är det dags att kontakta supporten – sannolikt har det med en faktura att göra. När dina fakturor regleras i tid förlängs även licensen i kassasystemet automatiskt.
Detta är dock enkelt löst – kontakta oss på support@eskassa.se så skickar vi om fakturan till din korrekta fakturaadress eller skickar om fakturan till din e-postadress.
Varför har jag fått en fakturaavgift?
Mottar du fakturor via brev tillkommer en obligatorisk fakturaavgift för att täcka de kostnader som uppstår vid fakturautskickning via brev. Önskar du inte denna fakturaavgift går det bra att välja något av våra andra leveransalternativ. Kontakta oss om du vill byta fakturaleveranssätt.