Tryck på “Artikelregister” och sedan “Hantera erbjudanden” i kassasystemet.
Ange sedan det nya erbjudandepriset per artikel. (Inte totalpriset, utan pris per artikel.)
Exempel: Om du har angivit artiklarna “Red Bull” (normalpris 25 kr) och “Fanta” (normalpris 22 kr) samt 5 st för att erbjudandet ska gälla och 20 kr i pris per styck. Då kommer erbjudandepriset att bli 100 kr om kunden köper t.ex. 5 st “Red Bull” eller 5 st “Fanta” eller 3 st “Red Bull” och 2 st “Fanta”.
Exempel: Samma artiklar och pris har angivits som i exemplet ovan plus att du under ”Varugrupp 2” har angivit artiklarna Aftonbladet (normalpris 12 kr) och Expressen (normalpris 12 kr) samt 1 st för att erbjudandet ska gälla och 5 kr i pris per styck. Då kommer kunden att få betala erbjudandepris 5 kr för en Aftonbladet under förutsättning att han ÄVEN köper 5 st Red Bull och/eller Fanta.
För erbjudanden kan du även mata in en kampanjtid om erbjudandet gäller under en begränsad tidsperiod. Tryck på ”Välj kampanjtid” för att välja klockslag, datum och/eller veckodagar som erbjudandet automatiskt ska aktiveras och inaktiveras. Du kan t.ex. välja att ha ett AW-erbjudande som ska vara aktivt varje måndag-fredag kl. 17-20.